Vedd a kezedbe az irányítást az egészséged felett!

Tapasztaltad valamelyik testi tünetet az elmúlt néhány hétben vagy hónapban?

Emésztési problémák, rossz közérzet, hasmenés, émelygés? Súlyprobléma, energiahiány, ízületi fájdalmak, stressz, depresszió, álmatlanság, hajhullás, bőrproblémák, magas vagy túl alacsony vérnyomás, magas vércukorszint? Fájdalmas menstruáció, pajzsmirigy probléma?

Ezek közül bármelyik önmagában is komoly terhet jelenthet, de ha egyszerre többet is el kell szenvednünk, az már valóban megnehezíti az életet. Ugye mondanunk sem kell, hogy ennek nem feltétlenül kellene így lennie.

100% esszenciális aminosav

Nem tartalmaz adalék illetve segédanyagokat

A test alapvető építőkövei ideális arányban

Teljes felszívódás 25 perc alatt

Éhgyomorra is fogyasztható

Napi 5-20 gramm alkalmazástól függően

Minden diétába beilleszthető

  • Ha az első gondolatod az volt, minek az neked, akkor olvass tovább!

    Akár hiszed, akár nem, valamilyen mennyiségben minden nap fogyasztasz aminosavakat. Csak épp nem így szoktunk róla beszélni, hanem nagy általánosságban fehérjeként emlegetjük. Könnyebben érthető viszont, ha úgy fogalmazunk, hogy a fehérjék elfogyasztása és emésztése során aminosavakhoz jutunk.

  • Ezekből az aminosavakból tud a szervezeted építkezni. Az aminosavak tehát a test alapvető építőkövei.

    Olyan, mint a tégla és a habarcs egy építkezésnél, csak ebből nem ház lesz, hanem a tested részei. De honnan tudjuk, hogy elegendő fehérjét eszünk? Vannak, akik rendszeresen fogyasztanak húst, sajtot, tojást, halat, tejtermékeket, és vannak, akik ezekből kevesebbet esznek. Sőt, olyan is előfordul, akinek gondja van a fehérjék emésztésével.

Ahhoz, hogy megtudd, eszel-e elegendő fehérjét, nézzünk meg egy átlagos napi étkezést, ez alapján el tudod végezni magadon a vizsgálatot.

  • Reggeli: vajas zsemle sonkával és talán zöldséggel vagy péksütemény
    Tízórai: egy müzliszelet vagy csoki, esetleg gyümölcs
    Ebéd: leves, főétel (hús körettel)
    Uzsonna: gyümölcs, chips, keksz, csoki
    Vacsora: kenyérféle felvágottal, sajttal, zöldséggel

  • Ez az átlagos menü nagyjából 40 gramm fehérjét tartalmaz, amiből kb. 10 gramm aminosav hasznosul.

    Ahhoz, hogy a szervezeted ideálisan tudjon működni, legalább 30 gramm (!) aminosavat kellene fogyasztanod naponta.

    A fenti menü fogyasztása tehát fehérjében hiányos, és így nem biztosítja a tested ideális működését.

Ez alapján tedd fel magadnak a kérdést, vajon elegendő fehérjét fogyasztasz? 

  • Mi van akkor, ha nem elegendő számodra az a fehérje mennyiség, amihez a táplálkozásoddal hozzájutsz?

    Ahhoz, hogy bármilyen élet fenn tudjon maradni, szüksége van bizonyos hozzávalóra megfelelő mennyiségben és minőségben. Ha például megnézzük, mi kell egy növénynek, láthatjuk, hogy ásványi anyagok, víz, meg napfény. Mindenből a számára megfelelő mennyiségű.

  • Ha nem azt kapja, ami kell neki, akkor bedobja a törölközőt. Egy elszáradt növényt hiába próbálsz locsolgatni. Elég egyértelmű, hogy nem csak a növényeknek van szüksége tápanyagokra, hanem neked is. ‍Mik ezek a tápanyagok az emberi test esetében? Ezek a fehérjék, szénhidrátok és zsírok. És ahogy már említettük, a fehérjékből nyerjük az aminosavakat.

    Mi történik a testeddel, ha nem jut fogyasztasz elég fehérjét?

Előfordulhat olyan, hogy nem jutunk hozzá a szükséges tápanyagokhoz?

  • Nézzük reálisan a dolgokat. A mai rohanó világban komoly kihívás minden nap kiváló minőségű, változatos, és a fent említett tápanyagokat kiegyensúlyozottan tartalmazó élelmiszereket rakni az asztalra.
    Bármennyire is szeretnénk változatosan táplálkozni, néha csak egy kakaós csigára futja, vagy egyszerűen időnk sincs enni. Ezen nem segítenek a feldolgozott élelmiszerek, a tartósítószerekkel, és egyéb ízfokozókkal teletömött gyorskaják.

    Szóval létezik egy ideális kép, meg az, amit ebből meg tudunk valósítani. De tényleg ennyit számít, hogy mit eszünk?
    Nos, mire számíthatunk, ha a péksütemény, a pizza, vagy a hamburger teszi ki a táplálkozásunk jó részét? Vagy akkor, ha ezzel szemben minőségi halak, húsok, tojás, zöldségek?

  • Ehhez először is meg kell néznünk, mennyi tápanyag van ezekben az ételekben.
    Azt kijelenthetjük, hogy a gyorskaják főként szénhidrátot és zsírokat tartalmaznak, és a fehérjetartalmuk nem kielégítő. Arra viszont jó, hogy rövid távon elnyomja az éhséged, de ezzel becsapod magad. Ez a rengeteg üres kalória hosszú távon sajnos hízáshoz vezet.

  • És ha nincs bennük elegendő fehérje (ezáltal elegendő
    aminosav sem), akkor hiányzik a fő tápanyag, amiből a tested építkezni tudna.
    Vannak aminosavak, amiket a szervezetünk elő tud állítani, viszont jó néhányat nem, ezek az esszenciális aminosavak. Ha ezek nem jutnak be a táplálékkal, akkor számos életfunkció működése elégtelen lesz. Te el tudnád kapásból sorolni, hogy mik azok az esszenciális aminosavak, amik nélkülözhetetlenek a működéshez, és azokat milyen ételből tudod bevinni, és pontosan mennyi kell belőle?

Kinek van szüksége aminosavakra?

Biológiai tény, hogy az aminosavak testünk alapvető építőkövei, ezért életkortól, nemtől, testsúlytól függetlenül mindenkinek szüksége van rá. Ráadásul elegendő mennyiségben.

Egy növésben lévő gyermeknek kiemelkedő mennyiségű fehérjére van szüksége, hogy egészségesen fejlődhessen minden testrésze. Egy nehéz fizikai munkát végző személynek, vagy egy sportolónak - legyen szó akár csak hobby szintről is - az átlagnál nagyobb megterhelést jelentenek a mindennapok, így számukra is több fehérje fogyasztás javasolt.
Egy idősödő személynek lassul az anyagcseréje - 40 év felett fokozatosan gyengülhet az emésztés hatásfoka -, és az egészségére is jobban oda kell figyelnie, így számára is kiemelten fontos a szükséges fehérjék pótlása. De a napi 8-10 óra munka, és a család szintén komoly terhet jelent még egy átlagos életvitelnél is.

Te melyik csoportba tartozol? Neked vajon mennyi aminosavra van szükséged?

Elégedett vagy a jelenlegi helyzeteddel? Minden ideális?Vagy azért lehetne néhány dolog másképp?

  • Biztos vagyok benne, hogy ha eddig elolvastad, akkor valamin biztosan akarsz változtatni. Légy őszinte magaddal, ha ugyanazon az úton haladsz tovább, mint eddig, ha ugyanazt az életmódot folytatod, mint eddig, ha ugyanazt eszed, mint eddig, akkor nem sok minden fog változni.

  • Ha úgy érzed, nem fogyasztasz elég fehérjét, esetleg nehezen emészted őket, tégy egy próbát. Nézd meg, vajon neked miben segíthetnek az aminosavak, próbáld ki az Amino Primo-t!

Ne aggódj azon, hogy ezt eddig még sehol máshol nem olvastad.

Még 10 év, és mindenki tudni fog róla.
Még 20 év, és oktatni is fogják. 

Még egy kis infó:

A folyamatosan emelkedő árak mellett egyre nehezebb jó minőségű, és elegendő mennyiségű fehérjéhez jutni. A hús ára szinte megduplázódott az elmúlt időszakban.

Egy adag húsból nyert fehérje - illetve a belőle hasznosuló 5 gramm aminosav ára kb 2-300 Ft
Egy adag (5 gramm) Amino Primo - 166 Ft